Veel gestelde vragen

VoIP

  • Wat is VoIP en hoe werkt het?

    VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Met VoIP bel je via een internetverbinding en niet via een telefoonlijn. Je hebt alleen een internetverbinding nodig en een apparaat dat VoIP ondersteunt, zoals een smartphone, tablet of computer.

  • Heb ik speciale apparatuur nodig om VoIP te gebruiken?

    Om VoIP te gebruiken heb je geen speciale apparatuur nodig. Om gebruik te kunnen maken van VoIP heeft u een stabiele internetverbinding nodig, en een apparaat om mee te bellen. (Computer, smartphone, deskphone etc.)

  • Wat zijn de voordelen van VoIP ten opzichte van traditionele telefonie?

    Goedkoper dan traditionele telefonie.

    Overal ter wereld bellen, zolang u een internetverbinding heeft.

    Functioneel, videoconferenties, voicemail berichten, alles centraal op 1 plek.

    Erg schaalbaar, gemakkelijk extra lijnen toevoegen als uw bedrijf groeit.

    Zeer betrouwbaar, dit komt omdat VoIP-telefonie gebruikmaakt van digitale signalen in plaats van analoge signalen.

  • Kan ik mijn bestaande telefoonnummer behouden bij de overstap naar VoIP?

    Ja, wij kunnen uw bestaande telefoonnummer overnemen met een nummerportering.

  • Is de geluidskwaliteit van VoIP-netwerken net zo goed als die van traditionele telefoonnetwerken?

    Ja, de geluidskwaliteit van VoIP is onberispelijk, zolang uw internetverbinding van goede kwaliteit is. In feite is de geluidskwaliteit van VoIP beter dan die van traditionele telefonie.

  • Heb ik een speciale internetverbinding nodig voor VoIP?

    Nee, u heeft alleen een snelle en stabiele internetverbinding bezig. 

  • Kan ik thuis telefoneren via mijn zakelijke telefoonnummer?

    Ja, u kunt thuis bellen en gebeld worden op uw zakelijke telefoonnummer.