TelecomlijnTelecomlijn
TelefoonnummersDienstenOver onsHulp
  1. Support
  2. Kennisbank
  3. 3CX Handleidingen
  4. De 3CX Android-App
Terug naar 3CX Handleidingen

De 3CX Android-App

Hoe u uw extensie instelt in uw 3CX-App voor Android Als u dat nog niet hebt gedaan, installeer de app uit de Google Play Store. - Geef 3CX toegang tot de camera, zodat u uw extens

4 min leestijd

Hoe u uw extensie instelt in uw 3CX-App voor Android

Als u dat nog niet hebt gedaan, [installeer de app](https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tcx.sipphone14) uit de Google Play Store.

  • •Geef 3CX toegang tot de camera, zodat u uw extensie kunt leveren via QR-code.
  • •Scan de QR vanuit uw welkomst-e-mail, webclient of desktop-app en blijf een testoproep doen naar de “ Echoservice ” zodat u de app de vereiste rechten kunt geven.
  • •Geef toestemming, bel en je bent helemaal klaar!

Een oproep plaatsen met de 3CX Android-app

Bellen met de Android-app is snel en gemakkelijk. In “ Contacts ” zoek op naam, nummer of e-mailadres, klik op het telefoonpictogram naast de contactpersoon en hey presto. Je gebruikt nu je telefoonsysteem op kantoor vanaf je smartphone.

Als je eenmaal bent gebeld, kun je naadloos een aantal acties uitvoeren, waaronder:

  • •“ Overdracht ” geeft u de mogelijkheid om “Blind”zonder dat u met de ontvanger hoeft te spreken, of “Attended” zal de oproep overdragen nadat u voor het eerst met de ontvanger heeft gesproken om te zien of ze de oproep accepteren en druk op “Join”. ****
  • •“ Conference ” stelt u in staat een ad-hocconferentie te maken, waardoor meer deelnemers aan het gesprek kunnen deelnemen.
  • •“ Rec ” stelt u in staat uw gesprek op te nemen.
  • •“ Video ” voegt video toe aan uw oproep voor persoonlijke communicatie.

Gebruik Google Assistant om te bellen

Vraag Google om te bellen met 3CX, zij het met de naam, b.v. “ OK Google, bel James met 3CX ” of op nummer b.v. “ OK Google, bel 101 met 3CX ”. Wanneer u bij naam belt, probeert de Google Assistant een persoon te vinden in de contacten van uw apparaat om door te geven aan de 3CX-app.

  • •Als er maar één contactpersoon één nummer blijkt te hebben, wordt de oproep onmiddellijk gestart.
  • •Als de contactpersoon meerdere nummers heeft, opent de 3CX-app de contactkaart waarmee u het nummer kunt kiezen dat u wilt bellen.
  • •In het geval van meerdere mensen met dezelfde naam, filtert de 3CX-app alle contacten op naam zodat u het juiste contact kunt kiezen.
Instellen:
  • •Inschakelen [Google-assistent](https://support.google.com/assistant/answer/7172657?hl=en&co=GENIE.Platform%3DAndroid) op je apparaat.
  • •Zorg ervoor dat zowel het apparaat als de Google-assistent regio zijn ingesteld “ Engels ( US ) ”.
  • •Installeer de 3CX-app met een actief account.

Hoe u een video of oproepconferentie plant

Maak binnen enkele seconden een video- of callconferentie met de Android-app:

  • •Tik op het menu  knop in de linkerbovenhoek en selecteer “ Schedule”.
  • •Voeg uw onderwerp toe en kies vervolgens een datum en tijd om uw conferentie in te plannen.
  • •Zorg voor een videoconferentie “ Video ” optie is ingeschakeld.
  • •Verlof “ Add to Calender ” ingeschakeld om een evenement in de agenda van uw apparaat te maken en deelnemers toe te voegen. Als u liever geen evenement aan de kalender toevoegt, schakelt u deze optie uit.
  • •Deelnemers toevoegen door bestaande contacten te selecteren of hun e-mailadres in te voeren.
Notitie:
  • •Zodra de conferentie is gemaakt, kunt u de deelnemers niet wijzigen
  • •Je kunt het delen via de beschikbare apps op het scherm zoals Viber, WhatsApp, Bluetooth en meer.

Maak een ad-hoc conferentie

U kunt moeiteloos deelnemers toevoegen aan de opties op het scherm tijdens een doorlopend gesprek.

Om een oproep naar een audioconferentie of video te verhogen, simpelweg:

  • •Klik op de“ Conference ” knop op het dialpad. ****
  • •Zoek naar wie u aan het gesprek wilt toevoegen op naam of extensie, of voer hun telefoonnummer in.
  • •Tik om te bellen. Ze worden automatisch gekozen en aan uw oproep toegevoegd.
  • •Tijdens een gesprek kunt u eenvoudig op het videopictogram klikken om naar een videogesprek te gaan.

Stel uw status in en vermijd afleiding

Door de statusfunctie te gebruiken, kunnen uw collega's weten of u mag worden gebeld, zodat u niet wordt afgeleid en tijdverspilling.

Kies uit Available, Away, Do Not Disturb, Lunch, Business Trip, and Set Status Temporarily

Pas uw 3CX-app aan

Personaliseer uw app-ervaring zodat deze past bij uw voorkeuren in de geavanceerde instellingen, die een aantal opties bieden, waaronder auto- / Bluetooth-ondersteuning, stilzwijgendetectie, batterijoptimalisatie en ringtone-aanpassing.

Om toegang te krijgen tot instellingen, druk gewoon op de menu pictogram bovenaan. Vanaf hier kunt u ook:

  • •Accounts toevoegen, bewerken en wisselen
  • •Kies je thema
  • •Configureer audio-opties
  • •Vraag een nieuwe welkomst-e-mail aan.

3cx

Was dit artikel nuttig?

Help ons verbeteren door uw feedback te delen

0 mensen vonden dit artikel nuttig

Gerelateerde artikelen

Click to Call extensie

Introductie Met de Click to Call extensie kunnen gebruikers bellen via een muisklik in de CRM of browser. Nummer worden automatisch doorgezet naar de 3Cx Web Client. Kopiëren en pl

2 min leestijd
3cx

3CX Startersgids

3CX Startergids: Hoe u uw communicatie kunt verbeteren met de 3CX-webclient De 3CX-webclient is een online applicatie waarmee u gemakkelijk kunt bellen, chatten, vergaderen en voic

6 min leestijd
3cx

3CX Telefoonboek gebruiken

Introductie Het Telefoonboek zorgt ervoor dat u snel uw contacten kunt bellen. Bespaar tijd door niet meer te hoeven zoeken naar nummers en tik nooit meer een nummer verkeerd in. N

2 min leestijd
3cx
Telecomlijn

Volledige connectiviteitsinfrastructuur voor moderne bedrijven.

Producten

  • Internet
  • VoIP
  • Beveiliging

Bedrijf

  • Partners
  • Support
  • Over Ons
  • Contact

Contact

  • Ma-Vr: 08:30 - 17:30
  • office@telecomlijn.nl
  • 010 200 2000
  • Seinhuiswachter 12
  • 3034 KH Rotterdam

© 2025 Telecomlijn. Alle rechten voorbehouden.