TelecomlijnTelecomlijn
TelefoonnummersDienstenOver onsHulp
  1. Support
  2. Kennisbank
  3. 3CX Handleidingen
  4. Chatberichten
Terug naar 3CX Handleidingen

Chatberichten

De chat functie van 3CX laat collega’s chatten en bestanden met elkaar delen. Het stelt medewerkers van de afdeling klantenservice in staat om te reageren op vragen die binnenkomen

3 min leestijd

De chat functie van 3CX laat collega’s chatten en bestanden met elkaar delen. Het stelt medewerkers van de afdeling klantenservice in staat om te reageren op vragen die binnenkomen via live chat, Facebook, Whatsapp en SMS/MMS. Dit alles gebeurt allemaal vanuit hetzelfde gebruiksvriendelijke scherm

Een Chat beginnen

  • •Klik op de “Chat” toets in de 3CX client. Bij Android en iOS, tik op “Meer” en selecteer dan “Messages/Chat”.
  • •Klik/tik op “Chat samenstellen” of op “+”.
  • •Selecteer nu de extensie waarmee u wilt chatten. Klik “OK” om het chatscherm te openen. U kunt ook meerdere contacten selecteren om een groepschat aan te maken.
  • •Klik op het invoerveld onderaan het scherm en schrijf uw boodschap. Klik op “Enter” of “Versturen”.

Chat instellingen

Ga naar “Instellingen > Chat” om het volgende te configureren:

● "Meldingen" - selecteer om chat-meldingen en/of webmeldingen weer te geven

● "Chat Melding afspelen" - schakel een persoonlijk meldingsgeluid in en selecteer deze.

Opmerking: aangepaste chatmeldingen zijn alleen beschikbaar voor de 3CX Web Client/ Desktop-app en de 3CX iOS-app.

Berichtensjablonen voor snelle reacties

Reageer nog sneller op elk chatbericht van live chat, Facebook, WhatsApp en sms via berichtsjablonen

.

  • •Klik op het sjabloon icoon  in het reactieveld om de sjablonen zichtbaar te maken.
  • •Gebruik de categorieen of de talen drop-down om te fileren
  • •Klik op een sjabloon. De tekst wordt automatisch in het reactieveld geplaatst zodat u het nog kunt aanpassen vóór verzending.

Een chat overdragen

U kunt op elk moment een chat eenvoudig overdragen aan een andere agent.

  • •Klik in het chat voorbeeld op het menupictogram  en selecteer “Overdragen”.
  • •OF klik rechtsboven in het chat scherm de “Overdragen”  toets.
  • •Zoek de agent waar u naar wilt doorverbinden op naam of nummer.
  • •Klik op de extensie en de chat wordt overgedragen. U kunt de chat niet meer bekijken.

Een chat oplossen/archiveren

Wanneer u een chat archiveert, wordt deze uit de hoofdweergave of “Recent” lijst verwijdert. Handig wanneer een klant niet meer reageert of wanneer u op een later tijdstip terug wilt naar deze chat.

  • •Klik in het chat voorbeeld of in het chatvenster op het menupictogram en selecteer "Archief".
  • •Het gesprek wordt verplaatst naar het tabblad 'Gearchiveerd'. Voor toegang tot gearchiveerde chats:
  • •Klik rechtsboven op het drop-down menu en selecteer “Gearchiveerd” 
Hier kunt u de chat overdragen, dearchiveren of afhandelen door op het menupictogram in het chat voorbeeld te klikken.
  • •U kunt de chat ook permanent verwijderen .
Wanneer de vraag van de klant is opgelost, kunt u het gesprek markeren als afgehandeld.
  • •Klik in het chat voorbeeld op het menupictogram en selecteer "Afgehandeld".
  • •OF klik rechtsboven in het chatscherm de “Behandeld”  toets.
  • •Het gesprek wordt verplaatst naar het tabblad 'Gearchiveerd'.

3cx

Was dit artikel nuttig?

Help ons verbeteren door uw feedback te delen

0 mensen vonden dit artikel nuttig

Gerelateerde artikelen

Click to Call extensie

Introductie Met de Click to Call extensie kunnen gebruikers bellen via een muisklik in de CRM of browser. Nummer worden automatisch doorgezet naar de 3Cx Web Client. Kopiëren en pl

2 min leestijd
3cx

3CX Startersgids

3CX Startergids: Hoe u uw communicatie kunt verbeteren met de 3CX-webclient De 3CX-webclient is een online applicatie waarmee u gemakkelijk kunt bellen, chatten, vergaderen en voic

6 min leestijd
3cx

3CX Telefoonboek gebruiken

Introductie Het Telefoonboek zorgt ervoor dat u snel uw contacten kunt bellen. Bespaar tijd door niet meer te hoeven zoeken naar nummers en tik nooit meer een nummer verkeerd in. N

2 min leestijd
3cx
Telecomlijn

Volledige connectiviteitsinfrastructuur voor moderne bedrijven.

Producten

  • Internet
  • VoIP
  • Beveiliging

Bedrijf

  • Partners
  • Support
  • Over Ons
  • Contact

Contact

  • Ma-Vr: 08:30 - 17:30
  • office@telecomlijn.nl
  • 010 200 2000
  • Seinhuiswachter 12
  • 3034 KH Rotterdam

© 2025 Telecomlijn. Alle rechten voorbehouden.