TelecomlijnTelecomlijn
TelefoonnummersDienstenOver onsHulp
  1. Support
  2. Kennisbank
  3. Probleemoplossing
  4. Hoe u problemen kunt oplossen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit
Terug naar Probleemoplossing

Hoe u problemen kunt oplossen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit

Problemen oplossen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit Heeft u problemen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit? Dan bent u op de juiste pagina. In deze tekst bespreken

2 min leestijd

Problemen oplossen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit

Heeft u problemen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit? Dan bent u op de juiste pagina. In deze tekst bespreken we enkele mogelijke oorzaken en oplossingen voor deze problemen.

Internetverbinding en bandbreedte

Een van de belangrijkste factoren die de 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit beïnvloeden, is uw internetverbinding en bandbreedte. Als uw internetverbinding traag of onstabiel is, kunt u last hebben van verbroken gesprekken, vertragingen of ruis. Zorg ervoor dat u een snelle en betrouwbare internetverbinding heeft en dat u geen andere bandbreedte-intensieve activiteiten uitvoert tijdens het bellen met 3CX1.

Codec-instelling

Een andere factor die een rol speelt, is uw codec-instelling. Een codec is een algoritme dat geluid comprimeert en decomprimeert voor digitale transmissie. Verschillende codecs hebben verschillende niveaus van kwaliteit en bandbreedtegebruik. Zorg ervoor dat u een codec gebruikt die compatibel is met uw apparaat, uw provider en uw PBX2. U kunt de codec-instellingen wijzigen in uw webclient, mobiele app of beheerconsole2.

Firewall- of routerinstelling

Ten slotte kan ook uw firewall- of routerinstelling invloed hebben op de 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit. Een firewall of router kan soms VoIP-verkeer blokkeren of beperken, waardoor problemen ontstaan met de verbinding of de geluidskwaliteit. Zorg ervoor dat u de juiste poorten opent en doorstuurt voor 3CX3. U kunt ook gebruik maken van een verkeersvormgever om prioriteit te geven aan VoIP-verkeer boven ander verkeer3.

Contacteer ons

We hopen dat deze tekst u helpt om problemen op te lossen met uw 3CX-verbinding of -geluidskwaliteit. Als u nog steeds problemen ondervindt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze technische ondersteuning.

3cx

Was dit artikel nuttig?

Help ons verbeteren door uw feedback te delen

0 mensen vonden dit artikel nuttig

Gerelateerde artikelen

Click to Call extensie

Introductie Met de Click to Call extensie kunnen gebruikers bellen via een muisklik in de CRM of browser. Nummer worden automatisch doorgezet naar de 3Cx Web Client. Kopiëren en pl

2 min leestijd
3cx

3CX Startersgids

3CX Startergids: Hoe u uw communicatie kunt verbeteren met de 3CX-webclient De 3CX-webclient is een online applicatie waarmee u gemakkelijk kunt bellen, chatten, vergaderen en voic

6 min leestijd
3cx

3CX Telefoonboek gebruiken

Introductie Het Telefoonboek zorgt ervoor dat u snel uw contacten kunt bellen. Bespaar tijd door niet meer te hoeven zoeken naar nummers en tik nooit meer een nummer verkeerd in. N

2 min leestijd
3cx
Telecomlijn

Volledige connectiviteitsinfrastructuur voor moderne bedrijven.

Producten

  • Internet
  • VoIP
  • Beveiliging

Bedrijf

  • Partners
  • Support
  • Over Ons
  • Contact

Contact

  • Ma-Vr: 08:30 - 17:30
  • office@telecomlijn.nl
  • 010 200 2000
  • Seinhuiswachter 12
  • 3034 KH Rotterdam

© 2025 Telecomlijn. Alle rechten voorbehouden.